Friday, December 25, 2015

ローズボックス - A Rose Box

12月の第2週末、久しぶりにクレイクラフトを楽しみました。
日頃お世話になっている友人にバラ作りを体験してもらい、
無事、素敵なバラのアレンジメントが完成しました!
一足早いクリスマスプレゼントになって良かったです。
人に教えるというのは初めてでしたが、
コツを押さえた上で、
自由にバラを作ることを楽しんでもらうことを目指しました。
彼女に作り方を教えながら、
私はパリの友人にクリスマスギフトを制作。
ボックスの中に、バラとジャスミンをアレンジ。
Small Packetで送付したものの、無事届くか心配でしたが、
6日後に壊れることもなく彼女のアパートメントに届いたそうです。
とっても喜んでもらえて、私も本当にうれしい!
青いバラの花言葉は「奇跡」
人種や言葉、バックグラウンドが違っても、距離が遠くても、
つながる絆ってあるのですね。


I enjoyed making clay crafts with my friend at the 2nd weekend of December.
I gave a trial lesson how to make roses and she created 3 beautiful roses at last.
It’s very first time for me to teach somebody to make clay flowers and just tried to make her enjoy clay, rather than sticking into the discipline.
I created a box filled with roses & jasmine flowers as a Christmas gift to my friend in Paris.
I had been worried whether it could arrive safely but she wrote to me it arrived very well in 6 days after I dispatched the small packet.
Great!!  She loves my work and it makes me happy.

They say a blue rose means “miracle” in the language of flowers and I made all flowers thinking about her and our friendship even if there is a long distance between us.  

さりげなく普段の部屋にも飾れるように小さなココット皿にアレンジ
They are well arranged in a cocotte(small deep dish).

アステリスクのシュークリームとプリン一緒に♡
With a cream puff & pudding.


No comments:

Post a Comment