Sunday, October 19, 2014

初めてのお麩 - ”Fu” I've never tried before

大好きなお麩をお土産でいただきました。
マツタケの形のものと、見たこともない大きさの丸もちみたいな
めずらしいお麩。
My colleague gave me 2 kinds of rare "Fu- breadlike food made of wheat gluten used for Japanese cooking".  I am "Fu" lover and couldn't wait for cooking them. 
水に浸すと大きくなる、なる。
They got bigger when dipped in water

マツタケの香りがしました、このお麩。
柚子も合わせて秋の煮物に仕上がりました。
These fu smelled like a matsutake mushroom.
I could cook a seasonal dish.

笑っちゃうくらい、お鍋の中で大きくなってしまった。。。
山口県特産の歴史ある安平麩なるものです。
They were growing so big in a pot.
They are called "Anpei-fu" which have a long history in Yamaguchi prefecture.

美味しかったです!ごちそうさまでした♡
Thanks a lot!  Both of them were really nice. 


No comments:

Post a Comment